Tuesday, July 20, 2010

Singing Along With Me

Anak anak ummi ada dua orang..
sorang lelaki sorang perempuan..
.
.
.
.
hurmmm....dah tak leh nak tune dah ikut lagu anak nabi kita...
camne nih...
nak kena tambah bagi cukup tujuh la baru leh tune lagu tu..
kalau tak nak kena gi carik raihan ke hijjaz ke rabbani ke..
buat lagu baru untuk alesha ngan aisy...
hehehhehehhehe....
dua2 orang nih la permata hati saya..
aisy skrg dah 10 bulan 5 hari..
apa yang aisy dah pandai :
1) stil duk jalan jatuh jalan jatuh..he's a bit lazy nak moving his leg..saya pun tak nak force since dia baru 10 bulan kan..ada dua bulan lagi sebelum his 1st birthday...so biarkan mood dia sampai untuk jalan2...
2) tepuk amai2...memang sangat cekap..pantang kita nyanyi lagu tu bertepuk sakan dia..
lagi satu kalau nyanyi lagi if you happy n you know you clap your hands...laju je dia tepuk..
3) dah pandai buat flying kiss...yang syioknya...fliying kiss siap ngan bunyi mmmuaaaaaaahhh (kuat occay)...rasa geram je bila dia buat..sambil duk tersengih hensem..bikin geram n cair ummi pandang..
4) cerdik n suka bagi ummi nak marah dia..contoh..saya di dapur masak..jap2 dia merangkak mai dapur...bila saya pusing pandang dia..sambil kata aisy..gi depan..dan2 tu dia pusing gi depan..
3,4 kali jugak dia duk ulang..tapi kali ni saya tak yah sebut nama..saya pandang je dia pusing balik..masuk 7 kali..saya tinggal dapur gi depan..mengekek dia suka...geram sungguh aihhh..
5) kalau lapar tu tak dan dan nak makan...nangis2 lagi nih...adoi la..kengkadang moi dia still panas...so saya kena la tiup2 bagi sejuk..dia dah meleleh2 air mata meraung..nak susu pun sama..merengek2...siap bangun duduk lagi tgh malam kalau nak susu...
6) satu rumah dah habih diexplorenya..letih nak kepung...baby chair, walker jgn harap dia nak duduk...confirm meraung..nak lepas bebas satu umah...letih saya..tapi tak jugak kurus2...
cenna puan ieta...apa lagi petua hang???

hurmmm...cukup dulu kot kisah aisy...
pasal kakak..tunggu next entry k...


11 memo menunggu dibaca:

mama_iris said...

bile nak tambah lg 1 kak?
tunggu kitaa eehhh..hehehhehe

Ibu Aunis said...

cuba ko buat entry petua nak bg kurus..akupun skang within a year dah naik mendadak. Bkn sekilo dua. Aku dah tak kose nak pk kenape..giler mendadak ni..tak makan, menggigil takleh nak wat ape..exercise malas..haha..sejak summer ni aku mmg taknak berpeluh (hahah..rimas dok dalam umah yg mmg direka utk menangkap haba)..adeh..semua taknak, kurus nak..b4 ni aku pk janji sihat..sbb kat sini takut sakit je..camne ni..huh

Diamilikku said...

Nurul : hurmmm....tunggu khayra confirm dapat adik baru kak pulak..boleh??

Far : ko jgn tanya aku far..aku pun tak kurus2...dah puas aku buat mcm2...dah memang genetik aku kot payah nak kurus...huhuhuhu

@>--ummi zahra--<@ said...

agak nyer, anak2 yang lahir tahun 2009 mmg camtu kot sue..
zahra pun camtu..geram di buat nyer..tp ummi nyer pun x kurus2..hehehe..

Diamilikku said...

mimi : hurmmm tak kot...sebab alesha pun sama jugak walaupun lahir tahun 2008...hehehhehehehhe.....tapi tetap tak kurus2 tu sangat setuju...hahahaha

iEtaFAkyR@ said...

uishhh... tiba2 aku lak kena jawab. heh! adik tk tau la kak sone. (AHAKSS!!) i like being muder remajer sentoser.... weh, mcm2 dh aku bgtau sume yg kau buat hg buat kan. cuma yg satu tu ja hg tk dapat buat. tu la aku suh preggy lg 1, untung2 ada rezeki.... susut sume!!! haaaaa... BEST kan??? pakej... Anak & kurus. all the best bebeh!!

Yan said...

baru 10 bulan yer... tgk gambo cam dah beso je budak aisy nih..

Diamilikku said...

ieta : aku akan berusahe untuk tambah sorang lagi..ku gigih nih..hahahahahhaha....

Yan : memang dia sangat besar..org semua kata dia dah setahun tambah2 dia dah berjalan2 jatuh

Diana said...

aduhhh...aku tgk telatah aisy aku dah dok mula nampak kat idlan, tak lama lg akan mengikut jejak langkah senior2 dia la ni...but sama mcm hang aku pun tak kurus2 gak, naik nyampah dah...hahaha...

tumpang tambah komen...ieta...dulu tujuan aku tambah sorg lg sbb nak kurangkan 5kg berat but skrg aku nak kena kurangkan 10kg berat, camna tu?waaaaaaa

Diamilikku said...

DD: nampak gayanya ieta punya suggestion tak leh pakai aaahhhhh

iEtaFAkyR@ said...

uiishhh... pehtu camno? but it happen terbalik to me. masa damia BF 4bulan ja, pehtu 5-6bulan dah mula cilok2 banyak FM semuanya. mmg la turun till 49-50kg tp statik berthn2 tang tu n size pun ala2 tk best. but now 45-47 n firm n "BERHANTU" 26 within 7-8mos. (uikk! jgn marah ter sebut lak!)so... hampa rasa apa yg patut dibuat lagik? uhuhuhhuhu...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin