Monday, November 3, 2008

Kisah 2 NOVEMBER 2008

ME
--------------
Terima kasih tuhan kerna membenarkan saya terus bernafas di bumi ini..
29 tahun sudah kini dan saya merasakan hidup saya sudah lengkap..
punya suami yang penyayang dan baik...seperti mana yang saya impikan..
serta seorang zuriat pengikat kasih sayang kami berdua...

HADIAH DARI ACHIK

Semakin menginjak dewasa...suasana meraikan sambutan hari lahir juga semakin berubah..
jika dulu meriah dengan jamuan, meraikan dengan rakan-rakan tersayang..hadiah yang tidak terhitung...tapi kini saya seharusnya sedar...SAYA BUKAN LAGI DI ZAMAN REMAJA...
Tahun hadapan angka 3 akan menemani perjalanan hidup saya..entah bagaimana onak dan likunya saya sendiri tidak pasti...Atau mungkin perjanjian Allah hanya setakat ini...saya tidak mungkin sempat meraikan sambutan ke-30...Wallahualam..
Apa pun saya bersyukur kerna punya suami dan keluarga serta rakan-rakan yang masih mengingati tarikh penting ini...
Biarpun sekadar ucapan...ia sudah cukup membuatkan saya tersenyum...
Lebih bererti lagi..saya menyambut hari lahir tahun ini bersama ibu baru saya...BONDA..yang juga dilahirkan pada 2 November...54 tahun sudah usianya...Terima kasih bonda kerana menerima dan menyayangi kami sekeluarga...semoga allah akan terus memanjangkan usia bonda dan sentiasa di dalam rahmat dan lindunganNya...

HIM
-------------------
Dia kini di Bukit Jalil...mengikuti kursus sains sukan tahap dua....seminggu lamanya kami akan berpisah..9 pagi semalam (2 November) dia ke sana...So tiada sambutan istimewa meraikan Hari Dewasa saya...hanya ucapan dan hadiah awal yang diberikan sewaktu percutian kami...
Saya akui saya sedih...tetapi saya harus menerimanya...
inilah lumrah berumahtangga...All The Best dear..


DANIYA ALESHA
-------------------------------------
Puteri kesayangan saya terbaring...merengek dan menangis...batuk, selsema dan demam..kesian alesha...pukul 3 ptg 2 November saya membawa alesha ke KMC...suhu badan 39'c...tekak merah kata doktor...mungkin sebab itu alesha tak selesa..rasa perit mungkin...
**Kita yang dewasa kalau demam pun tak selesa kan..inikan pula anak kecil berusia 6 bulan ++**









Hari Dewasa saya berakhir begitu saja..sibuk menjaga Alesha yang makin kuat meragam...
Hari ini saya kembali bekerja..Alesha saya tinggalkan di Kedah bersama Owan dan Maktok...
Tapi hanya jasad saya berada di Perlis...hati dan naluri saya tetap berada di sisi Alesha..
Cepat sembuh ya sayang....

7 memo menunggu dibaca:

*SiRibenMerah said...

Hepi bufday sis..
anggap je ini dugaan...
I pon nk berulang till alesha sembuh.. risau jugak.. huhuhu..=)


Take care sis..
I love you..

eida.. said...

Happy Besday to mama Aleysha.... kuatkan semngat .. moga akak sekeluarga sihat , murah rezki n ceria selalu..

aramis2177 said...

Sone dearie...
happy buffday sekali lagi!
xpa...kak farah pun penah alami mcm ni gak masa celebrate birthday thn lps....masa tu si faihana demam panaih siap 'tarik' lg tepat jam 12 mlm 070707...huhuhuhhh..sabaq2!insyaAllah semua ni pengalaman idup....tabahkan hati na!take care..muahhsss for alesha..moga dia cepat sembah..
p/s: demam2 pun muka maintain chubby nih!hehhehe....geram!

Zawani said...

happy birthday !!!!!

Naddiea said...

sone dearie..sorry for late wishes.aku ni dok demam etc so x baper nk mengadap pc sgt.anyway,semoga panjang umuq,murah rezeki,anak ramai n berbahagia hingga hujung nyawa ngan mije okeh...

achik said...

epi besday umie..cantek x adih ach bgi..hope alesya cpt sumbuh..achik pon tgh bz exam nk gak balik jenguk dia..umm

Diamilikku said...

thanx all for the wishes...

Kak Farah : sone patut lebih bersyukur kan...

Ayang : ari nih dah tak balik ahh kan....abah kata sayang yam lagi dari alesha

Eida : Tq n amiiinnn...moga dimakbulkan

Nadd : take care buddy....hang nak kena jaga dua hero..so hang kena kuat...

Wanny : thanx so much..

Ach : Balik ahhh hari nih..next exam 10hb kan?? hadiah dah letak kat bilik opish dah

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin