Monday, May 3, 2010

Daku Merinduimu....

Melangkah ke bulan Mei - bulan yang sinonim dengan sambutan Hari Ibu..
air mata saya pasti akan bergenang...mengenang saat indahnya saya menyambut hari ibu bersama arwah mama tersayang...ye saya kehilangan mama yang saya sayangi pada usia saya 27 tahun...kira-kira 4 tahun yang lalu (sebelum sempat melihat saya bergelar isteri orang)..untuk sesiapa yang teringin nak baca macam mana mama pergi meninggalkan saya boleh
BACA DI SINI...Dan semalam...saya lapangkan masa menziarahi pusara mama...
bersama mr papa dan Alesha..
Melihat deretan nisan membuatkan saya tersedar..
hakikat dunia hanya sementara...biar apa pun status kita..biar apa pun harta yang kita ada..
pengakhirannya tetap dua nisan ini menjadi kediaman HAKIKI kita...

sungguh saya rindukan arwah mama...
yang juga kekuatan saya...perginya mama membawa bersama semua cerita dan rahsia remaja saya...tiada lagi telinga yang akan dipinjamkan untuk saya bercerita...
tiada lagi bahu untuk saya menumpang meluahkan sedih dan sayu...
tiada lagi tangan kasar yang akan menyuapkan saya nasi..
nasi yang disuapkan oleh mama sentiasa sedap biar lauknya hanya ikan goreng, kuah gulai dan sambal belacan...kalau saya sendiri yang meletakkan lauk yang sama dan sendiri suap..
memang takkan sama..itulah penangan sedapnya air tangan mama (bukan setakat memasak tapi tatkala menyuapkan nasi)...
masih terngiang2 kata2 mama...
mama akan rasa puas kalau mama meninggal lepas "chek" (refer to me) kawin..
tapi sayang..mama tak sempat merasainya...
betapa bersungguhnya mama nak lihat saya berkahwin..
kain lace untuk majlis akad nikah dah dibeli sejak tahun 2004 lagi...huhuhu..
tapi akhirnya mama menutup mata tanpa sempat melihat detik indah saya disatukan dengan mr papa...sungguh menyedihkan...tapi dengan kuasa teknologi...
dapat juga saya menyimpan gambar kenangan bersama arwah mama di hari persandingan..
thanx to my wedding photographer cum my beloved uncle Asyadi...
Nangis setiap kali tgk gambar ni...
tapi inilah kenangan saya seolah2 arwah mama ada disaat kami berdua disatukan...
saya sayang mama....sayang sesungguhnya...
kini dah 4 tahun mama pergi meninggalkan kami..
7 Mac 2006 menjadi tarikh yang memisahkan kita (secara jasad)..
tetapi mama tetap dihati dan sanubari kami..
semoga roh mama tenang di sana..
Al-fatihah



9 memo menunggu dibaca:

marinahunny said...

alfatihah buat arwah mama..semoga ditempatkan dikalangan kekasih2-Nya..amiin..

zue @ annaleeya said...

sedih akak baca entry su nih... jgn sedih2 yer su... akak pon tak dpt bygkan klu mama akak takde.. akak bersyukur kerana mama akak masih ader disisi...

su.. wlupon mama su tak dpt lihat su kawen, Alhamdulillah ... su bhgia dgn mr papa dan anak2 kan....
smoga roh mama su tenang di sana...

A-Fatihah utk arwah mama su....

Naddiea said...

sone,jangan sedih2 yer..doakan yang terbaik utk mak hang..aku pun sedih bila tgk pic kawen hang tu.yg penting esok2 bila anak2 hang dh besaq depa tau siapa nenek depa yg no 1.

ietafakyra said...

al-fatihah. aku igt masa baca entry hang tu. aku belum ada blog lagik, tp aku pun tumpang reyau diam2. semoga hang terus tabah dan byk doakan utk arwah.

oli said...

sedihnya...
al-fatihah untuk mama awak!!!

mummy_ayu said...

al-fatihah untuk arwah ur mum.. amin!

Diamilikku said...

Thanx kawan2 semua.....semoga doa2 kita semua diterima allah hendaknya..amin

Aleeya said...

ermmm tak dpt dibayangkan hidup ni klo takde ibu :((..apapun alfatihah untuk arwah ibu sue

mama_iris said...

alamak....seddiiiihhh....kak su be strong ok...alfatihah utk arwah mak akak...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin