Saturday, May 15, 2010

Happy 8 Month - Aisy beruban Sudahhhh

Baru menginjak usia 8 bulan hari ini...15 Mei 2010...
Aisy sudah beruban....
habis rambut2 memutih....
aduhaiii...tua sebelum waktunya nih...gena??
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Bukan setakat rambut...
habis keseluruhan badan aisy pun putih..macam tikus kena celup dalam tepung...
hahahha..lawak tul la aisy nih....
hurmm sebenarnya bedak2 ni bedak berubat..
Aisy kan ke demam campak hari tu..
so mengikut petua org2 tua...once budak dah habis campak kena berbedak..
bedak sejuk dicampur dengan daun2 berubat...
antaranya daun bungan raya..daun bunga melur....
dilumurkan ke keseluruhan tubuh badan aisy...
dari hujung rambut sampailah ke tapak kaki...
rasionalnya kena berbedak nih menurut tok bidan Abdul Mutalib (abah saya lah)..
untuk mematikan virus2 campak dalam badan...sekaligus pemulihan terakhir budak2 yang demam campak...
hurmm...jgn tak tau ye..tok bidan saya nih lelaki..
mcm2 petua lah kiranya....
beruntung saya masih punya abah yang sihat dan kuat nak jaga saya dan cucu2nya...
alhamdulillah.....

owhh ya...selamat ulangtahun ke-8 bulan aisy mifzal...
semoga aisy terus membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh...
saaaaaayang anak ummi....
mwahhhhhhhhhhhhs

4 memo menunggu dibaca:

ietafakyra said...

aaahahah... sian dia. tp mmg betul pun org tua2 cakap kena wat centu. damia dulu pun aku buat gak. comel ja mcm keledek nak kena goreng! :D

Diamilikku said...

hahahahha...suka suki je hang samakan depa ngan keledek nak digoreng....kijam sungguh ibu dani nih

ietafakyra said...

yer la..kalo bertepung, aku kira nk menggoreng ja nih! kah kah kah, pisang pun sodap... lapaqqq aaaiiihhh! :D

Diamilikku said...

banyak la hang....hahahahahha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin