Monday, May 10, 2010

Dua Wajah

Aisy Mifzal Bin Nazmizan..
putera pengikat kasih yang bakal menginjak usia 8 bulan, 5 hari lagi...
sekejap je rasa anak kecik ini membesar...
masih duk terasa lagi sakitnya ubat induce dimasukkan..
masih ternampak ketulan darah yang jatuh ke lantai sewaktu contraction dua jam selepas ubat dimasukkan..masih terasa lagi kuatnya genggaman tangan papa memberikan sokongan saat ummi dah tak tertanggung contraction setiap minit...
tapi ummi tak akan lupa betapa mudahnya anak ummi menggelungsur keluar dari rahim ummi..
dengan hanya dua kali nafas diambil dan dilepaskan..
masih terbayang lagi saat2 "risaunya" ummi nak mandikan aisy yang sangat kecil dan comel (dengan berat 2.6kg)....tapi pada usia menginjak 8 bulan ini..
turn out to be a montel and adorable baby...
sedar tak sedar skrn aisy dah boleh berjalan...
cepat sungguh putaran waktu...
Anak ummi dah pun pandai bermain emosi..
melayan diri sendiri...
suka, sedih, sayu, layan blues...semuanya anak ummi dah pandai..
ummi bangga sungguh2...punya anak yang sangat behave...
anak yang pandai menyesuaikan diri dengan persekitaran dan keadaan...
Tapi kan aisy...ummi tersangatlah suka...
kalau wajah aisy mengelekek ketawa...

mcm gambar di bawah ni...Bahagia sangat2 tau...bila ummi jaga dari tido disapa dengan ketawa Aisy..
melihat senyuman manis aisy..
rasa mcm ummi tak nak ke pejabat..nak sentiasa dengan aisy..tapi tak boleh ye sayang..ummi kena keje "aisy angan angis umi kena uwork (bak kata kakak)"
versi lagu tepok amai2 kakak....
ummi rindu sangat2 kat anak2 ummi...





12 memo menunggu dibaca:

Aleeya said...

Itulah pengorbanan kita sebagai isteri dan ibu, melahirkan anak/zuriat ke dunia..tapi bila da tengok anak ni besar da pandai mcm2..terlupa seketika sakitnye time melahirkan atau time mabuk2 peknen heheheheh

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

awat bila aku tgk pic aisy time serius ada nampak muka hang tp bila pic dia yg gelak2 tu x dak pulak rasa. cuba hang post gambaq yg tgh dok ketawa berdekah2...nak tgk sikit sama ka x..heeee

ietafakyra said...

ha cumilss... ghenyih sakan dia nooo! lega bila budak2 bangun pagi n senyum centu, tk la sakit tinger n kalut2 nk bersiap pi gheja.

Diamilikku said...

yaya : tu lah pasal...hilangs emua rasa...terus rasa nak mengandung plak...opppss...hahahha

marinahunny said...

muka anak su dua2 org sama la..

Diamilikku said...

Eza : itu tandanya aku nih berwajah serius...sebab tu time serius ja depa ikut muka aku..hahahahahha.....

Diamilikku said...

Ieta : tu lah pasal..terus rasa mcm nak jadi housewife dan dan tu jugak..tapi kewangan belum mengizinkan maaa

Diamilikku said...

Marina : tu lah...kuat sungguh genetik saya kan..hehheheheh

lily azliyana @ mama zara said...

wah..aisy dah boleh jalan yek..tk lame lagi dh leh main kejar2 ngan kakak alesha lah..hehe

n cumei sungguh gmbar aisy bergelak tawa tuh..rasa nak geget jek..=D

Diamilikku said...

lily : sebab tu la dia ghenyeh kesukaan..dah tak lama lagi nak dapat main2 ngan kakak dalam erti kata sebenarnya..heheh

@>--ummi zahra--<@ said...

ala tomei2 aisy..cepat2 practise jalan k..nnti leh lawan lumbe lari dengan kakak..

Diamilikku said...

mimi : ha tu yang tak sabar tu...sape lagi laju kan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin